Ardahan’da KYK kız yurdunda kalan öğrencilerin yüksek dolmuş ücretleri ve kötü kış şartlarında yarı yolda bırakılma iddialarıyla başlattığı eyleme, Ardahan Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Asım Özer’den yanıt geldi. Özer, hem zam iddialarını yalanladı hem de konunun meclis gündemine taşınma şekline sert tepki gösterdi.
Öğrenciler Ne Demişti?
Gece yarısı -10 derece soğukta eylem yapan öğrenciler, şu şikayetleri dile getirmişti:
Yüksek Ücret: Dolmuş ücretlerinin 35 TL olmasının öğrencileri zorladığı belirtildi.
Güzergah İhlali: Şoförlerin duraklara tam gitmediği ve öğrencileri yolun ortasında indirdiği iddia edildi.
Yetkililere Çağrı: Öğrenciler, belediye ve valiliğin bu duruma müdahale etmesini talep etti.
Şoförler Odası: "7 Aydır Rayıça Zam Yapmıyoruz"
Ardahan Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Asım Özer, kooperatif temsilcileriyle birlikte yaptığı açıklamada algı operasyonu yürütüldüğünü savundu:
Güncel Rayıç: Özer, mevcut rayıç bedelinin Mayıs 2025'ten (kayıttaki ifadeyle) bu yana değişmediğini ve 7 aydır yeni bir zam yapılmadığını ifade etti.
Maliyetler ve Rayıç: Mevcut rayıç belirlendiğinde mazotun 46 TL olduğunu, şu an 60 TL bandına çıkmasına rağmen bu fiyatın hala uygulandığını vurguladı.
"Babaları Yaşındayız": Şoförlerin öğrencilerin amcası, dayısı yaşında olduğunu belirterek kötü muamele iddialarını reddetti.
Meclis'e Uzanan "Taciz" Tepkisi
Başkan Özer’in açıklamasındaki en sert bölüm ise Kocaeli Milletvekili Ömer Faruk Gergerlioğlu’na yönelik oldu. Gergerlioğlu’nun "Ardahan’da kadın öğrenciler taciz ediliyor" yönündeki ifadelerini talihsizlik olarak nitelendiren Özer;
Bu iddiaların şehri ve şoför esnafını töhmet altında bıraktığını söyledi.
Ardahan milletvekilleri Kaan Koç ve Özgür Erdem İncesu’yu, bu iddialara karşı mecliste cevap vermeye davet etti.
















