Ardahan Üniversitesi öğrencilerinin, dondurucu soğukta dolmuş zamları ve ulaşım yetersizliğine karşı başlattığı protesto eylemi, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşınmasının ardından kentin siyasi temsilcilerini ortak paydada buluşturdu.Ardahan'da hava sıcaklığının sıfırın altında 10 dereceye kadar düştüğü gece saatlerinde sokağa çıkan üniversite öğrencileri; ulaşım ücretlerine yapılan zamları ve sefer sayılarının yetersizliğini protesto etti. Mağduriyetlerini dile getiren öğrenciler, yetkililere acil çözüm çağrısında bulundu.TBMM’den Yükselen Ses ve Siyasi İş BirliğiEylemin yankıları sürerken, DEM Parti Kocaeli Milletvekili Ömer Faruk Gergerlioğlu, konuyu TBMM’de düzenlediği basın toplantısıyla ülke gündemine taşıdı. Bu gelişmenin ardından, Ardahan’ın farklı partilere mensup milletvekilleri AK Partili Kaan Koç ve CHP’li Özgür Erdem İncesu, nadir görülen bir siyasi nezaket örneği sergileyerek ortak bir açıklama yayımladı.
Milletvekilleri yaptıkları ortak açıklamada şu ifadelere yer verdi:"Ardahan Üniversitesi ile şehir merkezi arasındaki ulaşım sorunu, yalnızca bugün ortaya çıkmış bir mesele değildir. Bu sorunun kalıcı biçimde çözülmesi adına; üniversite yönetimi, Ardahan Belediyesi ve Ardahan Valiliği ile gerekli temaslar kurulmuş, ilgili kurumlar nezdinde çalışmalar başlatılmıştır. Amacımız, geçici çözümler değil; öğrencilerimizi ve kent halkını memnun edecek sürdürülebilir bir ulaşım modelinin hayata geçirilmesidir."Valilik ve Öğrenci Temsilcileri Arasında Kritik GörüşmeEylemlerin ardından Ardahan Valisi Hayrettin Çiçek, öğrenci temsilcilerini makamında kabul etti. Görüşmede öğrenciler; ulaşım maliyetlerinin bütçelerini sarstığını ve standartların düşüklüğünü doğrudan Vali Çiçek'e iletti.Vali Çiçek’in, sorunun yakından takipçisi olacağını ve meselenin en kısa sürede çözüme kavuşturulması için tüm imkanların seferber edileceğini bildirdiği öğrenildi.Baran Yılmaz / Anadolu Haber
Milletvekilleri yaptıkları ortak açıklamada şu ifadelere yer verdi:"Ardahan Üniversitesi ile şehir merkezi arasındaki ulaşım sorunu, yalnızca bugün ortaya çıkmış bir mesele değildir. Bu sorunun kalıcı biçimde çözülmesi adına; üniversite yönetimi, Ardahan Belediyesi ve Ardahan Valiliği ile gerekli temaslar kurulmuş, ilgili kurumlar nezdinde çalışmalar başlatılmıştır. Amacımız, geçici çözümler değil; öğrencilerimizi ve kent halkını memnun edecek sürdürülebilir bir ulaşım modelinin hayata geçirilmesidir."Valilik ve Öğrenci Temsilcileri Arasında Kritik GörüşmeEylemlerin ardından Ardahan Valisi Hayrettin Çiçek, öğrenci temsilcilerini makamında kabul etti. Görüşmede öğrenciler; ulaşım maliyetlerinin bütçelerini sarstığını ve standartların düşüklüğünü doğrudan Vali Çiçek'e iletti.Vali Çiçek’in, sorunun yakından takipçisi olacağını ve meselenin en kısa sürede çözüme kavuşturulması için tüm imkanların seferber edileceğini bildirdiği öğrenildi.Baran Yılmaz / Anadolu Haber 














