Posoflu Öğrenci Tıp Dünyasında Çığır Açtı: Bilim Yarışmasında Dünya Birincisi Oldu..
Ardahanlı Lise öğrenicisi Emirhan Kurtuluş, dünya çapında büyük bir başarıya imza attı.
Ardahan Posoflu Kurtuluş, beyin ameliyatlarında doktorlara yardımcı olacak yapay zekâ geliştirdi. Buluşuyla tıp dünyasında çığır açtı:
Bilim yarışmasında dünya birincisi oldu!
Teknoloji her geçen gün gelişirken, tıp dünyası da bunun nimetlerinden faydalanıyor. Elbette yeni teknolojiler artık hayatın çoğu bölümüne uyarlanırken, genç araştırmacılar ise bunu bir adım daha ileriye taşıyor.
İlkokul ve ortaokulu İstanbul'da bulunan özel bir kolejde okuyan ve 8. sınıftan mezun olduktan sonra İstanbul Cağaloğlu Anadolu Lisesine giden Ardahan Posoflu Emirhan Kurtuluş, dünya çapında büyük bir başarıya imza attı. Kurtuluş, beyin ameliyatlarında doktorlara yardımcı olacak yapay zekâ geliştirdi. Bu çalışmasıyla ABD’deki bir yarışmada dünya 1.si oldu ve Stanford Üniversitesi’nden de kabul aldı. Buluşuyla tıp dünyasında çığır açan lise öğrencisi Kurtuluş, eğitimini tamamladıktan sonra Türkiye’ye döneceğini söyledi.
GENÇ EMİRHAN, PROJESİYLE TIP DÜNYASINDA ÇIĞIR AÇTI
İstanbul Cağaloğlu Anadolu Lisesi 12’nci sınıf öğrencisi olan Posoflu Emirhan Kurtuluş, yaklaşık 3 yıl süren çalışmasıyla MR görüntülerini alıp işleyerek 3 boyutlu sisteme aktaran ve beyin cerrahlarını hastayı nasıl ameliyat etmesi gerektiği konusunda yönlendiren bir yapay zekâ sistemi geliştirdi.
Öte yandan arttırılmış gerçeklik gözlüğüyle cerrahların hasarlı beyni görmesini ve ameliyat öncesi prova yapabilmelerini de sağlayan Kurtuluş, çalışmasıyla ABD’de düzenlenen Regeneron International Science and Engineering Fair’de biyomedikal mühendisliği alanında dünya birincisi olmayı başardı.
Aynı zamanda Stanford Üniversitesi'nde tam bursla okuma hakkı da kazanan Kurtuluş, aralık ayında gerçekleşecek Nobel ödül törenine davet edildi. Adını tıp dünyasına duyurmayı başaran Kurtuluş, çalışmasını şöyle anlattı.
‘’3 BİN 500 SAAT EMEK VERDİM’’
Eğitim sürecinden bahseden Emirhan Kurtuluş, “Ben ortaokulun sonuna kadar kolejde okudum. Yaptığım proje temelde bir yapay zeka sistemiyle alakalı, bir hastanın verilerini alıp, bu MR görüntüleri oluyor genelde.
MR görüntülerini alıp hastaya minimum hasar verecek beyin ameliyatını planlayıp doktora sunmak üzerine. Hastanın verilerini aldıktan sonra benim sistemim doktora diyor ki, hastayı benim söylediğim şekilde ameliyat edersen hasta bu ameliyat masasından minimum hasarla kalkar.10’UNCU SINIFTA AKLIMA GELDİ
Bu proje 10’uncu sınıfın ortalarına doğru aklıma geldi. Ben ortaokulun sonuna kadar doktor olmak istiyordum. Daha sonra mühendislikle tanışınca hayatta gerçek yapmak istediğim şeyin bu olduğunu fark ettim. Ardından bu iki bilgimi değerlendirmek istedim.
Bu ikisini birleştirerek kendime dedim ki literatürde çok fazla yapay zekayla ilgili çalışma var. Ama bunlar özellikle ameliyat planlama gibi çok aşamalı şeylerin sadece bir parçasında doktora yardımcı oluyorlar. Niye ben bir sistem geliştirmiyeyim ve bu her şeyi tek seferde çözmesin diye düşündüm.
10’uncu sınıfın ortalarına doğru bu projeye başladım. Yaklaşık 2 buçuk, 3 yıl bu proje ile uğraştım. Totalde bu projeye 3 bin 500 saatin üzerinde emek verdim. Ailem bütün süreçte çok büyük destekçim ama ailem içerisinde en büyük destekçim dedemdi. Kendisi küçüklüğümden beri benim bilimle uğraşmamı istemiş ve motive etmiş biridir.
Küçükken çizgi filimden çok belgesel izlemeyi seven bir çocuktum. En çok istediğim üniversite Stanford Üniversitesi'ydi oradan kabul aldım. Lisans eğitimimi ve ondan sonrasını orada tamamlamayı planlıyorum. Daha sonra ise ülkeme dönüp kendi vatanıma hizmet etmeyi planlıyorum” dedi.
Ardahanlı Lise öğrenicisi Emirhan Kurtuluş, dünya çapında büyük bir başarıya imza attı.
Ardahan Posoflu Kurtuluş, beyin ameliyatlarında doktorlara yardımcı olacak yapay zekâ geliştirdi. Buluşuyla tıp dünyasında çığır açtı:
Bilim yarışmasında dünya birincisi oldu!
Teknoloji her geçen gün gelişirken, tıp dünyası da bunun nimetlerinden faydalanıyor. Elbette yeni teknolojiler artık hayatın çoğu bölümüne uyarlanırken, genç araştırmacılar ise bunu bir adım daha ileriye taşıyor.
İlkokul ve ortaokulu İstanbul'da bulunan özel bir kolejde okuyan ve 8. sınıftan mezun olduktan sonra İstanbul Cağaloğlu Anadolu Lisesine giden Ardahan Posoflu Emirhan Kurtuluş, dünya çapında büyük bir başarıya imza attı. Kurtuluş, beyin ameliyatlarında doktorlara yardımcı olacak yapay zekâ geliştirdi. Bu çalışmasıyla ABD’deki bir yarışmada dünya 1.si oldu ve Stanford Üniversitesi’nden de kabul aldı. Buluşuyla tıp dünyasında çığır açan lise öğrencisi Kurtuluş, eğitimini tamamladıktan sonra Türkiye’ye döneceğini söyledi.
GENÇ EMİRHAN, PROJESİYLE TIP DÜNYASINDA ÇIĞIR AÇTI
İstanbul Cağaloğlu Anadolu Lisesi 12’nci sınıf öğrencisi olan Posoflu Emirhan Kurtuluş, yaklaşık 3 yıl süren çalışmasıyla MR görüntülerini alıp işleyerek 3 boyutlu sisteme aktaran ve beyin cerrahlarını hastayı nasıl ameliyat etmesi gerektiği konusunda yönlendiren bir yapay zekâ sistemi geliştirdi.
Öte yandan arttırılmış gerçeklik gözlüğüyle cerrahların hasarlı beyni görmesini ve ameliyat öncesi prova yapabilmelerini de sağlayan Kurtuluş, çalışmasıyla ABD’de düzenlenen Regeneron International Science and Engineering Fair’de biyomedikal mühendisliği alanında dünya birincisi olmayı başardı.
Aynı zamanda Stanford Üniversitesi'nde tam bursla okuma hakkı da kazanan Kurtuluş, aralık ayında gerçekleşecek Nobel ödül törenine davet edildi. Adını tıp dünyasına duyurmayı başaran Kurtuluş, çalışmasını şöyle anlattı.
‘’3 BİN 500 SAAT EMEK VERDİM’’
Eğitim sürecinden bahseden Emirhan Kurtuluş, “Ben ortaokulun sonuna kadar kolejde okudum. Yaptığım proje temelde bir yapay zeka sistemiyle alakalı, bir hastanın verilerini alıp, bu MR görüntüleri oluyor genelde.
MR görüntülerini alıp hastaya minimum hasar verecek beyin ameliyatını planlayıp doktora sunmak üzerine. Hastanın verilerini aldıktan sonra benim sistemim doktora diyor ki, hastayı benim söylediğim şekilde ameliyat edersen hasta bu ameliyat masasından minimum hasarla kalkar.10’UNCU SINIFTA AKLIMA GELDİ
Bu proje 10’uncu sınıfın ortalarına doğru aklıma geldi. Ben ortaokulun sonuna kadar doktor olmak istiyordum. Daha sonra mühendislikle tanışınca hayatta gerçek yapmak istediğim şeyin bu olduğunu fark ettim. Ardından bu iki bilgimi değerlendirmek istedim.
Bu ikisini birleştirerek kendime dedim ki literatürde çok fazla yapay zekayla ilgili çalışma var. Ama bunlar özellikle ameliyat planlama gibi çok aşamalı şeylerin sadece bir parçasında doktora yardımcı oluyorlar. Niye ben bir sistem geliştirmiyeyim ve bu her şeyi tek seferde çözmesin diye düşündüm.
10’uncu sınıfın ortalarına doğru bu projeye başladım. Yaklaşık 2 buçuk, 3 yıl bu proje ile uğraştım. Totalde bu projeye 3 bin 500 saatin üzerinde emek verdim. Ailem bütün süreçte çok büyük destekçim ama ailem içerisinde en büyük destekçim dedemdi. Kendisi küçüklüğümden beri benim bilimle uğraşmamı istemiş ve motive etmiş biridir.
Küçükken çizgi filimden çok belgesel izlemeyi seven bir çocuktum. En çok istediğim üniversite Stanford Üniversitesi'ydi oradan kabul aldım. Lisans eğitimimi ve ondan sonrasını orada tamamlamayı planlıyorum. Daha sonra ise ülkeme dönüp kendi vatanıma hizmet etmeyi planlıyorum” dedi.