Ardahanlı çiftçiler, Tarım Bakanlığı’nın "Siz ekin, biz hepsini alacağız" vaadine güvenerek büyük masraflar yapıp sertifikalı arpa ve buğday ektikten sonra Türkiye Mahsul Ofisi (TMO) tarafından hayal kırıklığına uğratıldıklarını iddia ediyor. İddialara göre, TMO "tasarruf tedbirleri" gerekçesiyle bu ürünleri almayı reddetti, çiftçiler ise zor duruma düştü.Bakanlığın sözüne güvenen çiftçiler, TMO’nun ürünleri almayacağını bildirmesi üzerine mahsullerini eski yöntemlerle tırpan ve el tırmıklarıyla biçmek zorunda kaldı. Artan akaryakıt fiyatları nedeniyle modern tarım makinelerini kullanamayan çiftçiler, ürünlerini öküz arabalarıyla taşımaya çalışıyor.Çiftçiler ayrıca, kullanamadıkları teknolojik tarım araçlarını internet üzerinden satışa çıkardıklarını belirterek, TMO’nun verdiği sözleri yerine getirmemesinden dolayı mağdur olduklarını iddia ediyorlar. Tepkilerini dile getiren üreticiler, devletin bu kriz karşısında çözüm üretmesini bekliyor.Baran Yılmaz / Anadolu Haber
Ardahan
Yayınlanma: 23 Eylül 2024 - 11:45
Ardahanlı Çiftçilerden TMO'ya Tepki!
Ardahanlı Çiftçilerden TMO’ya Tepki: "Ekin Dediler, Alamayız Dediler!"
Ardahan
23 Eylül 2024 - 11:45
İlginizi Çekebilir















