Ardahan’da gıda güvenliğinin sağlanması amacıyla üretim, satış ve toplu tüketim yerlerine yönelik denetimler hız kesmeden devam ediyor. Ardahan İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, Tarım ve Orman Bakanlığının talimatlarıyla 81 ilde eş zamanlı başlatılan “Gıda Üretim, Satış ve Toplu Tüketim Yerleri Denetimleri” kapsamında çalışmalarını yoğun şekilde sürdürüyor.19 Kasım – 5 Aralık 2025 tarihleri arasında il genelinde yürütülen denetimlerde işletmeler, hijyen şartları, depolama koşulları, ürün güvenilirliği ve mevzuata uygunluk açısından detaylı şekilde kontrol edildi.Denetimlere katılan Ardahan İl Tarım ve Orman Müdürü Muhammet Fatih Cineviz, gıda güvenliğine büyük önem verdiklerini belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Tarladan sofraya üretimin her safhasında tüketicilerimizin güvenilir gıdaya ulaşmaları için denetimlerimizi özveriyle sürdürüyoruz.”Denetimlerin, 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu kapsamında yürütüldüğü belirtilirken, kurallara uymayan işletmelere gerekli idari işlemlerin uygulanacağı ifade edildi.Yetkililer, halk sağlığının korunması için gıda denetimlerinin kararlılıkla ve düzenli aralıklarla devam edeceğini bildirdi.Baran Yılmaz / Anadolu Haber
“Tarladan sofraya üretimin her safhasında tüketicilerimizin güvenilir gıdaya ulaşmaları için denetimlerimizi özveriyle sürdürüyoruz.”Denetimlerin, 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu kapsamında yürütüldüğü belirtilirken, kurallara uymayan işletmelere gerekli idari işlemlerin uygulanacağı ifade edildi.Yetkililer, halk sağlığının korunması için gıda denetimlerinin kararlılıkla ve düzenli aralıklarla devam edeceğini bildirdi.Baran Yılmaz / Anadolu Haber















