Ardahan İŞKUR İl Müdürü Ahmet Sonkaya, kamuoyunda tartışma yaratan yeni İşgücü Uyum Programı (İUP) hakkında açıklamalarda bulundu. Programın, işsiz vatandaşların işgücü piyasasına kazandırılması ve kamu hizmetlerinin desteklenmesi amacıyla tasarlandığını belirten Sonkaya, programın detaylarını anlattı.
İşsizlere Beceri Kazandırma ve Kamu Hizmetlerini Destekleme Hedefi
İşgücü Uyum Programı'nın amacını açıklayan Sonkaya, programın özellikle işgücü piyasasından uzak kalan işsizlerin kamu kurumlarıyla işbirliği içinde piyasaya uyum sağlamalarını hedeflediğini vurguladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından başlatılan bu program, özel politika gerektiren gruplara öncelik veriyor.Programın Uygulama Detayları
İŞKUR Müdürü, programın işleyişi hakkında da şu bilgileri paylaştı:“İUP ile katılımcılar ilk dört hafta 5 gün, daha sonraki dönemlerde haftada 3 gün olmak üzere toplamda 140 fiili gün çalışacaklar. Öğrencilere de bu program kapsamında okurken deneyim kazanma ve aylık yaklaşık 8 bin TL harçlık alma imkanı sunacağız.”Sonkaya ayrıca, katılımcıların kamu kurumlarında elde edecekleri deneyim ve eğitimlerin özel sektöre geçişlerini kolaylaştırmayı da amaçladıklarını belirtti.Baran Yılmaz / Anadolu Haber















