Ardahan İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde görev yapan Diyetisyen Esra Parlayanyıldız, beslenme konusunda önemli bilgiler paylaştı. Parlayanyıldız, et, tavuk, balık, yumurta, kuru fasulye, nohut ve mercimek gibi besinlerin bulunduğu gıda gruplarının sağlık için önemine vurgu yaptı.Bu gıda grubunun protein başta olmak üzere demir, çinko, fosfor, magnezyum ve B vitaminleri için iyi bir kaynak olduğunu belirten Parlayanyıldız, özellikle B12 vitamininin sadece hayvansal kaynaklı besinlerde bulunduğunu ifade etti.Balığın iyi bir Omega 3 kaynağı olduğunu ve haftada en az iki kez tüketilmesi gerektiğini vurgulayan Parlayanyıldız, kuru baklagillerin bağırsak sağlığını destekleyen posa ve E vitamini bakımından zengin olduğunu dile getirdi. Bu nedenle, kuru baklagillerin günde 2 ila 3 kez tüketilmesinin önemine değindi.Yetişkinler, gençler ve çocukların günlük olarak et, yumurta ve kuru baklagil grubundan günde 2 porsiyon tüketmeleri gerektiğini belirten Parlayanyıldız, günlük olarak ise 2 ila 3 avuç içi kadar et veya alternatif olarak tavuk, balık veya hindi tüketilmesi gerektiğini önerdi. Pişirmede ise kızartmadan kaçınılması ve ızgara, haşlama gibi yöntemlerin tercih edilmesinin önemine dikkat çekti.Son olarak, yüksek protein kalitesi nedeniyle bebek ve çocukların günlük olarak bir adet yumurta tüketmesinin faydalı olacağını belirten Parlayanyıldız, sağlıklı beslenme alışkanlıklarının önemini vurguladı.Baran Yılmaz / Anadolu Haber
Ardahan
Yayınlanma: 19 Mart 2024 - 23:17
Güncelleme: 19 Mart 2024 - 23:21
Beslenme Tavsiyeleri: Et, Yumurta ve Kuru Baklagillerin Önemi
Ardahan İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden Beslenme Tavsiyeleri: "Et, Yumurta ve Kuru Baklagillerin Önemi"
Ardahan
19 Mart 2024 - 23:17
Güncelleme: 19 Mart 2024 - 23:21















