Ardahan Valiliği, Tarım ve Orman İl Müdürlüğü tarafından uygulamaya alınan “5 Yıllık Ardahan Hayvancılık Eylem Planı”, düzenlenen basın toplantısıyla kamuoyuna tanıtıldı. Vali Hayrettin Çiçek’in talimatları doğrultusunda hazırlanan plan, tarımsal ve hayvansal üretimde sürdürülebilirliği hedefliyor.Vali Yardımcısı Semih Cembekli, Tarım ve Orman İl Müdürü Muhammed Fatih Cineviz ve Tarım Müdürlüğü görevlilerinin katıldığı toplantıya, Vali Hayrettin Çiçek başkanlık etti. Toplantıda sunumu yapılan plan, Ardahan’ın hayvansal üretim potansiyelini geliştirmeyi amaçlıyor.

"Ardahan’ı Bölgesinde Örnek Bir İl Yapacağız"
Vali Çiçek, toplantıda yaptığı konuşmada, eylem planının kırsal alanda yaşam standardını yükseltmek ve güvenilir tarım ürünlerine erişimi artırmak gibi temel hedefleri olduğuna dikkat çekti. Bu planla Ardahan’ı, gıda, tarım ve hayvancılık alanında örnek bir il haline getirmeyi amaçladıklarını belirtti.Vali Çiçek, şu değerlendirmelerde bulundu:“Gelişen dünyada, tarımsal ve hayvansal üretimde de önemli değişimler yaşanıyor. Artan dünya nüfusuna paralel olarak tarım arazileri sınırlı kalmakta. Bu nedenle tarımsal alanların en verimli şekilde kullanılması, hayvansal üretim potansiyelinin artırılması gerekmektedir.”
“Mera Hayvancılığına Elverişli Yapıdan Faydalanacağız”
Ardahan’ın ağır iklim koşullarına rağmen verimli mera alanlarına sahip olduğunu vurgulayan Vali Çiçek, bu durumun hayvancılık için büyük bir avantaj sunduğunu ifade etti.“Hazırlanan bu eylem planı, ilimizin hayvansal üretim potansiyelini bugünkü durumuyla tespit ettiği gibi, önümüzdeki beş yılın üretim planlarını da ortaya koymaktadır.”Vali Çiçek, toplantının sonunda, planın hazırlanmasında emeği geçen herkese teşekkür ederek, planın Ardahan hayvancılık sektörüne olumlu katkılar yapmasını temenni etti.Baran Yılmaz / Anadolu Haber















